Anadolu Sigorta, 100. yılı kapsamında düzenlediği basın toplantısında finansal performansını, teknoloji yatırımlarını, sürdürülebilirlik çalışmalarını ve toplumsal projelerini paylaştı. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Z. Mehmet Tuğtan, Feriye’de gerçekleşen toplantıda şirketin 2025 yılı sonuçları, dijital dönüşüm vizyonu ve gelecek hedefleri hakkında bilgiler verdi.
Prim üretimi 74,76 milyar TL’ye ulaştı
Sigorta Dünyası’nın haberine göre Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan’ın verdiği bilgilere göre şirket, 2025’in ilk 10 ayında prim üretimini %44,5 artırarak 74,76 milyar TL’ye ulaştırdı.
En yüksek prim üretimi Kara Araçları Sorumluluk (16,4 milyar TL), Hastalık-Sağlık (15,31 milyar TL) ve Yangın-Doğal Afetler (14,42 milyar TL) branşlarında gerçekleşirken Kasko, Su Araçları ve Nakliyat branşlarında sektör liderliği sürdü.
Tuğtan: “2025’in ilk 9 ayında solo net kârımız yıllık %10 arttı, özkaynak kârlılığımız %36,4 oldu. 1 milyar doların üzerinde piyasa değerine sahibiz.”
Dijital dönüşüm ve Ar-Ge yatırımları öne çıkıyor
1859 çalışanının 350’sinin IT uzmanı olduğunu belirten Tuğtan, dijitalleşmenin yeni yüzyılın merkezinde yer aldığını vurguladı:
Ayrıca şirketin Ar-Ge merkezinde 21 proje tamamlandı, 9 proje devam ediyor. AB destekli giyilebilir teknoloji – uzaktan fizyoterapi projeleri tanıtıldı.
Yeni vizyon ve misyon: “Sigortacılığın dönüşümüne öncülük”
2025 yılıyla birlikte şirket vizyonunu yenilediğini vurgulayan Tuğtan, Anadolu Sigorta’nın “insan odaklı yaklaşım, yenilikçi teknoloji ve üstün müşteri deneyimi” üzerine inşa edildiğini belirtti.
Şirket değerleri köklülük, saygı, dürüstlük, müşteri odaklılık, takım ruhu ve yenilikçilik olarak güncellendi.
Anadolu Sigorta; Workup AStart Girişimcilik Programı ve AStart GSYF aracılığıyla sigorta teknolojileri, sağlık, yapay zekâ ve sürdürülebilirlik alanlarında girişim ve yatırımlarını sürdürdüğünü ifade etti.
Sosyal sorumluluk projeleri büyüyor
Toplantıda sürdürülebilirlik ve toplumsal fayda odaklı projeler kapsamında:
“Yeni yüzyıla cesur adımlarla giriyoruz”
Marmaris Ultra Trail, The Bodrum Cup, Fenerbahçe–Trabzonspor–Eczacıbaşı iş birlikleri, BKM sponsorluğu ve çeşitli koşu organizasyonları şirketin toplumsal katkı çalışmalarının sürdüğünü gösteriyor.
Tuğtan: “Yüzyıllık birikimle sadece geçmişe değil, geleceğe de güçlü adımlarla ilerliyoruz. Teknoloji, sürdürülebilirlik ve toplumsal fayda odaklı yatırımlarımız sürecek.”
“Anadolu Sigorta 100. Yılında Yeni Yüzyıl Stratejisini Açıkladı”
Önceki Haber
Fitch Sigortacıların Karnesini Verdi.
Sonraki Haber
İslam'da Sigorta Ve Sosyal Güvenlik