BDDK’dan İzmir Orman Yangını Sonrası BES Ödemeleri İçin Açıklama

İzmir orman yangını sonrası BES katılımcılarına kısmi ödeme hakkı tanındı. Başvurular 6 ay içinde yapılacak.

Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) katılımcıları, İzmir’de meydana gelen orman yangını nedeniyle kısmen ödeme hakkından yararlanabilecek. SEDDK, başvurular için gerekli belgeler ve süreçle ilgili detaylı bir duyuru yayımladı.

 

Afet Bölgesinde Zarar Gören Katılımcılara Kısmi Ödeme Hakkı

Bireysel Emeklilik Sisteminde Kısmen Ödeme Hakkında Yönetmelik’in “Doğal afet halinde kısmen ödeme” başlıklı 8. maddesi uyarınca; genel hayata etkili afet ilan edilen bölgelerde yaşayan ve afetten etkilenen BES katılımcıları, afet tarihini takip eden 6 ay içinde emeklilik şirketlerine başvuru yapabiliyor.

 

İzmir Orman Yangını Afet Bölgesi İlan Edildi

AFAD’ın 11 Temmuz 2025 tarihli ve 1409515 sayılı kararı ile 25.06.2025 – 04.07.2025 tarihleri arasında İzmir’de yaşanan orman yangınları, 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Kanunu kapsamında “genel hayata etkili afet” olarak ilan edildi. Bu kapsamda, İzmir’de yangından etkilenen BES katılımcıları kısmi ödeme talebinde bulunabilecek.

 

Başvuru İçin Gerekli Belge: AFAD İl Müdürlüğü Yazısı

Kısmen ödeme talebinde bulunmak isteyen katılımcıların:

  • İzmir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’nden yangından etkilendiklerine dair belge almaları,
  • Bu belgeyi sözleşmelerinin bulunduğu emeklilik şirketine ibraz etmeleri gerekiyor.

Başvuru Süresi

Yangının meydana geldiği tarihleri takip eden 6 ay boyunca başvurular yapılabilecek.

 

“BDDK’dan İzmir Orman Yangını Sonrası BES Ödemeleri İçin Açıklama”

Yorum Yaz