Aracınız Kışa Hazır Mı?

Düşen sıcaklıklarla araç arızalarının arttığını belirten MMO Başkanı Ali Peri, sürücülere kışlık bakımı ihmal etmemeleri çağrısında bulundu.

Kış mevsiminin etkisini artırmasıyla birlikte TMMOB Makina Mühendisleri Odası (MMO) Başkanı Ali Peri, sürücülere araçlarının kışlık bakımını geciktirmemeleri yönünde önemli uyarılarda bulundu. Peri, düşük sıcaklıkların araçlarda ciddi arızalara neden olabileceğini belirterek kışlık bakımın hem güvenlik hem de yakıt tasarrufu açısından kritik olduğunu vurguladı.

“Kışlık bakım hayat kurtarır”

Başkan Peri, kış aylarında meydana gelen araç arızalarının büyük çoğunluğunun basit bakım eksikliklerinden kaynaklandığını ifade ederek, “Sürücülerimiz kışlık bakım konusunda duyarlı olmalı. Bu kontroller hem araç ömrünü uzatır hem de olası kazaların önüne geçer.” dedi.


Başkan Ali Peri’nin kışlık bakım uyarıları

1. Antifriz kontrolü şart

Motorun donmasını engellemek için radyatör suyuna mutlaka uygun oranda antifriz eklenmesi gerektiğini belirten Peri, antifrizin yalnızca donmayı değil, kireçlenme ve korozyonu da önlediğini söyledi.

2. Termostat ve soğutma sistemi

Soğuk havalarda arızalı termostatların motorda ciddi sorunlara yol açabileceğini ifade eden Peri, soğutma sisteminin mutlaka kontrol edilmesini önerdi.

3. Akü ve elektrik sistemi

Soğuk havanın akü performansını düşürdüğüne dikkat çeken Peri, akü sıvı seviyesinin kontrol edilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Ateşleme ve elektrik sistemindeki en ufak aksaklık yakıt tüketimini yüzde 10 artırır.” dedi.

4. V kayışı gevşekliğine dikkat

Yaz aylarından sonra gevşeyebilen V kayışının şarj dinamosu ve devir daim pompasını etkilediğini belirten Peri, kayış gerginliğinin kontrol edilmesi gerektiğini söyledi.

5. Silecek ve fıskiye temizliği

Kış aylarında görüşün hayati önem taşıdığını ifade eden Peri, tıkanan fıskiyelerin temizlenmesini ve aşınmış sileceklerin vakit kaybetmeden değiştirilmesini tavsiye etti.

6. Lastik basıncı ve diş derinliği

“Karlı yollarda tutuşu artırmak için lastik havasını düşürmek yanlış bir uygulamadır.” diyen Peri, lastiklerin kış şartlarına uygun olması gerektiğini belirtti.

7. El freni donabilir

Soğuk havalarda el freni çekili park edilen araçlarda fren balatalarının donabileceğini hatırlatan Peri, sürücülere aracı viteste bırakmalarını önerdi.

8. Motor yağı ve hava filtresi

Kirli hava filtresinin 100 kilometrede yaklaşık 2 litre fazla yakıt tüketimine yol açtığını aktaran Peri, eksik motor yağının mutlaka tamamlanması gerektiğini vurguladı.

9. Kalorifer ve arka cam rezistansı

Kış öncesi kalorifer sistemi ve arka cam rezistansının kontrol edilmesinin önemine dikkat çeken Peri, bu sistemlerdeki arızaların sürüş güvenliğini etkilediğini söyledi.

10. Fren sistemi kontrolleri

Fren balatalarının ve fren merkezinin düzenli olarak kontrol edilmesi gerektiğini belirten Peri, kış aylarında fren performansının kritik olduğunu ifade etti.


“Kışlık bakım masraf değil tasarruftur”

Başkan Ali Peri, kışlık bakımın yüksek maliyet oluşturmadığını belirterek, düzenli bakımın yakıt tasarrufu sayesinde kısa sürede kendini amorti ettiğini söyledi. Peri, “Güvenli sürüş, yakıt tasarrufu ve kaza riskini azaltmak için tüm araç sahiplerini kışlık bakım konusunda duyarlı olmaya davet ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Aracınız Kışa Hazır Mı?”

Yorum Yaz