Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SDDK), zorunlu trafik sigortasında hasarsızlık indiriminin sürücüye bağlandığı yönünde basın ve yayın organlarında yer alan haberlerin gerçeği yansıtmadığını, Hasarsızlık İndirimi Sürücüye Bağlanmadığını açıkladı.
Medyada Yer Alan İddialara Düzeltme
SDDK’dan yapılan açıklamada, kamuoyunda oluşan yanlış algıya dikkat çekilerek, zorunlu trafik sigortasında hasarsızlık indiriminin sürücü temelli hale getirildiği yönündeki iddiaların asılsız olduğu belirtildi.
Hasarsızlık İndirimi Araç Bazlı Uygulanıyor
Açıklamada, mevcut mevzuat kapsamında zorunlu trafik sigortası poliçelerinin sürücüye değil, motorlu aracın işletenine düzenlendiği vurgulandı. Bu nedenle hasarsızlık indiriminin araçtan bağımsız olarak sürücüye bağlanmasının söz konusu olmadığı ifade edildi.
Birden Fazla Araçta 4. Basamak Uygulaması
Bir kişinin birden fazla araca sahip olması halinde, ikinci ve sonraki araçlar için düzenlenen trafik sigortası poliçelerinin 4. basamaktan başlatıldığı hatırlatıldı.
Araç Değişiminde Hak Kaybı Yok
SDDK, mevcut uygulamada sigortalıların araçlarını değiştirmeleri durumunda hasarsızlık indirimi haklarını yeni araçlarına aktarabildiklerini belirterek, bu konuda bir hak kaybı bulunmadığını kaydetti.
1 Ocak 2026 Düzenlemesi Ne Getiriyor?
Açıklamada, 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek düzenlemenin, avantajlı basamakta bulunan aracın satılmasının ardından yeni araç alınması durumunu kapsadığı bildirildi.
Basamak Düzeltmesi Başvuruyla Yapılabilecek
Buna göre sigortalılar, acente veya sigorta şirketlerine başvurarak basamak düzeltmesi talep edebilecek.
Düzeltme Yenileme Döneminde Otomatik Olacak
Başvuru yapılmaması halinde ise söz konusu düzeltmenin, poliçenin yenileme döneminde sistem tarafından otomatik olarak gerçekleştirileceği ifade edildi. Aynı uygulamanın dezavantajlı basamakta bulunan sigortalılar için de geçerli olacağı belirtildi.
Sürücü Temelli Sigorta Çalışmaları Sürüyor
SDDK ayrıca, trafik sigortasında iyi sürücü ile riskli sürücüyü daha adil şekilde ayırmayı amaçlayan sürücü temelli sigorta modeli için alternatif çalışmaların ilgili paydaşlarla birlikte sürdürüldüğünü, çalışmalar tamamlandığında detayların kamuoyu ile paylaşılacağını duyurdu.
“ SDDK: Hasarsızlık İndirimi Sürücüye Bağlanmadı”
Önceki Haber
Trafik Sigortasında Basamak Sistemi Yenileniyor
Sonraki Haber
Noterlik Belgesi Başvuruları Artık Sadece Elektronik Ortamda Yapılacak